måndag 27 januari 2020

Apollo.

Om två dagar fyller Apollo två år.
Jag har haft honom sedan han var ca åtta månader.
Jag och Lotus hade det bra och jag hade inte tänk skaffa en hund till.
Speciellt inte en högenergisk hund.
Men det blev som det blev och hans slutgiltiga hem blev här.
Och att han var en jobbig valp var bara förnamnet!!!!Han kunde inte sova eller slappna av från början.
Han gav mig mer gråa hår än vad  jag redan hade.
Han lät som om han var född med en visselpipa i halsen gnällde hela tiden.
(det gör han fortfarande)
Men numera vet jag vad han gnäller om :)
Han har hängt mig i hasorna.
Haft stor separationsångest.
Varit rädd för både det ena och det andra.

Men numera är han inte rädd .
Han kan åka bil och buss och han reagerar inte när jag går ut utan honom.
Han får mig att skratta varje dag för om hundar kan ha humor så har han det.
Han är en underbar hund och jag älskar honom innerligt .
Jag är så glad att det var här han hamnade min finaste Apollo.

Grattis på din två årsdag min fina kille.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar