torsdag 18 april 2019

Det finns en sak jag undrat över.

Som alla vet undrar jag över mycket.
Men just den här saken förvånar mig varje gång jag hör den.
Alla får ju göra som dom vill.
Men varför hör man så ofta folk säga till sina hundar -Kom till mamma eller kom till pappa.
Jag själv säger bara kom hit och ibland deras namn.
Och om jag behöver benämna mig själv som något så blir det Matte och inget annat.
Jag hittar liksom ingen anledning att vara mamma till en hund.
I min familj när jag växte upp hade vi alltid hund men jag hörde aldrig någon av mina föräldrar säga kom till mamma eller pappa det sa dom till oss barn men inte till hunden.
Mina hundar som jag älskar innerligt är just hundar och jag är inte deras mamma.
När jag tänker på hur det var förr så kan jag inte minnas hundar med kläder,skor eller någon som kom körande med en hund i en vagn.
Jag vet att många blir irriterade på vissa saker jag skriver men det är inte menat så.
Det är bara undringar.
Jag läser ofta om hundvagnar till salu.
Typ sånna här.

Både små och stora hundar behöver väl motion.
Så återkommer jag till små hundar.
De skäller drar och håller igång precis som om folk tycker att de inte behöver uppfostras för att de är små.
Det ägarna glömmer är att alla hundar har samma språk.
Så när de små triggar i gång de stora så är det alltid de stora som får skulden.

Dock känner jag en väldigt väluppfostrad liten dam.
Hon går alltid lös skäller inte ofta det är inte alls min sorts hund men hon ha stulit en liten bit av mitt hjärta.
Och det är Kira.


Som bor med "Gammelman"


Och allt som ofta med Theo som jag kännt sedan han blev född.
Han har ingen aning om hur stor han är.
Men han är en väldigt stor Rottis.


I dag handlade det inte om mina hundar.
Ha det gott mina vänner ni andra ha det som ni vill.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar