fredag 12 april 2019

Kokosolja.

I dag har vi haft en kokosolje dag hundarna och jag.
Visserligen får dom det i maten en till två gånger i veckan och dom älskar det.
Men nu är fästingarna här så nu får dom det i pälsen också två ggr i veckan.
Började med det förra sommaren på Lotus och det funkade perfekt.
Jag gillar inte att att sätta på dom halsband,tabletter eller droppar som är fyllda med kemikalier som jag aldrig skulle sätta på mig själv.
Det var första gången för Polux och jag förväntade mig faktiskt att han skulle slicka av det på både sig själv och Lotus.
Men nopp det gjorde han inte.
Han har verkligen vuxit till sig och slutat med de flesta dumma saker han höll på med.
Och framför allt lärt sig lyssna.
Dock finns det två saker han aldrig kommer att sluta med och det är gnäll och prat.
Han är lika verbal som Zeus och alla som kände Zeus vet ju på vilken nivå det ligger hahaha.
Och det bästa av allt är att jag nästan aldrig behöver ha grimma på honom han går jättefint i koppel ändå.
                                                    Polux


Lotus är den snällaste hund som finns jag har inga klagomål på honom.
Han är ju också äldre och har haft mer tid att lära sig.
Jag är så stolt över honom men det är jag även över Polux.
Jag trodde inte att jag skulle kunna få samma känslor för Polux som för Lotus.
Men det har jag.
De två är underbara hundar.
Som jag älskar av hela mitt hjärta.
Dom får mig att vakna med ett skratt varje morgon.

                                                                   Lotus




Ha det bra mina vänner ni andra ha det som ni vill.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar