torsdag 20 juni 2019

I dag såg jag ett program om Robin Williams

jag har aldrig tyckt att han var rolig han var för mycket för mig.
Men jag älskar de filmer han gjort.
Men det sades något som knäppte till i mitt huvud.
Nämligen att många människor med depression och ångest döljer det genom att få andra att skratta.
Det är så sant.
Vem vill vara en tråkig person som bara är sur?
Vem vill göra så att andra mår skit?
Inte jag.
Så jag säger oftast det är lugnt jag är ok.
För egentligen är det så att folk vill inte veta hur jag mår,det är en artighetsfras som ingen vill ha svar på.
Så egentligen är jag inte den där glada Pia som alla tror att jag är.
Jag kämpar med mig själv varje dag.
Har haft panikångest i många många år.
Och depressioner som bara får mig att gå ner för räkning falla ner i ett stort svart hål och försöka kravla mig upp igen.
Jag är där nere just nu.
Men det syns inte utanpå.
Jag har kämpat med massor i mitt liv.
Och jag har fått höra sååå måånga gånger men skärp dig.
JAG KAN INTE SKÄRPA MIG!!!
Dock är jag inte självmordsbenägen på något sätt.
Det skulle jag aldrig utsätta mina barn för.
Det är så lätt att säga men gå ut gör det och det och jag är så trött på att höra det.
Men det är inte så lätt att göra.
Jag har två hundar som ni vet och dom känner av min sinnesstämning .
Lotus vet när jag mår riktigt dåligt då kommer han och sätter sig bredvid mig och jag blir lugn av honom.
Lillis gör mig alltid glad träffade honom i går och fick en karamell.
Och i går mådde jag jättedåligt Då fick jag ett foto på mitt andra barnbarn Leon.
Och mitt hjärta gick ner ett par slag.
Ångest är skit depression är skit det gör att jag känner mig så otillräcklig.
Jag kan inte göra allt det som andra tycker är jättelätt.

Det var min historia.
Ha det gott mina vänner ni andra ha det som ni vill.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar