lördag 1 juni 2019

i dag

Har vi haft en sådan där kokosoljedag klippa klorna dag osv osv.
Från början var Polux helt omöjlig så fort han såg klotången sprang han som en galning och gömde sig..
Lotus var också rädd när jag skaffade honom.
Men jag har kört samma metod på båda jag vet inte om det är rätt eller fel men det fungerar här.
En klo per dag och godis efter.
Numera behöver jag bara visa klotången så kommer båda två.
Lotus ligger i mitt knä och får klorna klippta,Apollo vill  sitta framför mig och få sina klippta.
Jag har aldrig förstått varför man måste gå till någon för att de ska klippa hundens klor.
Det räcker med att vara lugn och överösa med beröm och en godis när man är klar.
Jag dömmer ingen alla får göra som dom vill.
Men det är inte svårt när man verkligen försöker.
Grejen är nog bara hellre för lite än för mycket.
I dag har Lotus varit ute med flocken ja vi har en liten flock här och han fick gå iväg utan mig och Apollo.
Skulle aldrig och har aldrig lämnat Lotus till någon annan än dessa människor som jag litar 100 procent på.
Och jag tror han behövde det.

Hur många hundar ser ni ?
Polux får spel utan Lotus.Men han har lärt sig något nytt av Fru C hund Milou.
Nämligen det här.

Att man kan sitta eller ligga i fönstret och hålla koll.
Han är en väldigt fin hund liksom Lotus.
Han lär sig snabbt och älskar att få beröm.
Han är ett år nu och tror att han är störst o bäst.
Men han kommer ingenstans med det.
Alla hundar han umgås med är äldre än honom  :)

Men den veterinären som skrev att han är en Labrador hade nog fel på ögonen.
Labrdormix hade jag kunnat gå med på men äkta Labrador är han inte.

Detta plockade jag av honom på en sekund med bara fingrarna.
Jag bryr mig inte ett dugg om vad han är.
Men jag ifrågasätter Veterinären som skrivit att han är en labbe och allting var utan anmärkning på honom när han har extra klor på bakbenen.
Ja det var väl vad jag hade att säga i dag.
Ha det gott mina vänner ni andra ha det som ni vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar