lördag 12 oktober 2013

Så säger jag ännu en gång farväl.

Farväl till en man som jag minns genom hela mitt liv.
När jag var ett barn var det dig jag och min far besökte ofta.
När jag var ung arbetade vi tillsammans i Eslöv.
När jag sedan blev äldre  blev det långt emellan gångerna vi träffades av olika anledningar.
Men då hade du kontakt med mina barn och barnbarn.
Ingen människa är perfekt,inte heller du.
Du gjorde många val som andra tyckte var fel,även jag.
Men just nu känns det som om huvudsaken är att du själv visste varför du valde som du valde.
Det var ditt liv och du som levde det.
Jag kunde plocka fram många roliga minnen,när jag väl försökte.
Och din sista tid bestod av prat om gamla minnen.
Hur dålig du än var så kunde vi skratta åt allt knasigt som hänt.
Det är inte många timmar sedan jag träffade dig,då skrattade du och sjöng en trudelutt.
Det är så jag väljer att minnas dig.
Allting annat väljer jag att glömma bort.
Om man kan fiska där du är nu så är jag helt övertygad om att Olle står och väntar på dig så 
att ni kan göra det ni gillade mest.Nämligen dra ut på nya fisketurer.
Vila i frid morbror Lennart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar