torsdag 19 december 2013

När alla barnen flyttat.

Detta är första gången jag inte har några barn hemma till jul.
De är vuxna nu alla tre och den yngsta flyttade hemifrån i November.
Alltså har jag kunnat göra det jag har velat göra i många år,
nämligen ingenting.Jag har inte julpyntat ett dugg.
Jag avskyr julen och all hets.
Har alltid gjort.
Men det har bestämts att lite julfirande ska det bli hos Sam.
Så jag måste ta med modern dit.
Det ska bli intressant,Sam är duktig hon klarar nog julmaten :)
För mig finns det bara en sak jag inte kan vara utan.
BRUNKÅL!!!!!
Det är alltid modern som har lagat den och ingen brunkål är som hennes.
Jag ska försöka mig på att laga den efter hennes recept.
Så får vi se hur det blir.
Jag hoppas verkligen att tomten kommer till mig redan den 23. :)
Nu infinner sig ingen julstämning det är + grader och mörkt nästan 
hela dagen.
Vart tog snön vägen?????
Men god jul på er som gillar den.



2 kommentarer:

  1. Säg till a farmor kolla sin fb på utkorg skickat bild på barnbarnet.
    god jul

    SvaraRadera
  2. Det får du göra själv.God jul.

    SvaraRadera