fredag 6 december 2013

Sverige

Vart är du på väg.
Jag älskar detta landet.
Men jag förstår mig inte på svenskarna.
Det finns så mycket rädsla och negativa tankar.
Rädsla är inget annat än okunskap.
Man är rädd för det man inte känner till.
Men i stället för att ta reda på hur det verkligen fungerar så läser man tidningen,
och tror på allt man läser.
Utan att tänka på att tidningar MÅSTE skapa rubriker annars säljer de inte.
Man lyssnar på SD och tänker inte på att det dom gör är att spela på det folk är
rädda för.
Vi svenskar(inte alla) är alltid PK.
Har inte så väldigt mycket åsikter.
Men är ändå så förbannat egoistiska.
Jag tillhör de som verkligen är fattiga i detta land.
Men jag är med i både Unicef och Wwf.
Av mina små pengar går lite till människor som är fattigare än jag
och till djur som behöver hjälp.
Bara för att jag kan.
Att jag är fattig i Sverige går inte att jämföra med fattigdom i andra länder.
Jag har mat och tak över huvudet.
Det finns många som inte har det.
Jag är mamma och jag är farmor men framför allt är jag mänsklig.
Kan inte tänka mig hur det skulle kännas att inte kunna ge mina barn mat.
Eller vara rädd för att mina barnbarn skulle bli skjutna,eller våldtagna.
Jag har råd att hjälpa dom som lever i den verkligheten.
Och jag gör det utan att tänka på vad jag ska få tillbaks.
Man hör så ofta -Men om jag varit i deras situation så hade de inte hjälpt mig!
Mitt svar på det är att ingen av oss i detta land är i deras situation,
det borde vi vara glada för i stället för att gnälla.
Vi har ett fint land,vi går inte och lägger oss hungriga.
En sak man ofta ser på fb är att våra gamla har det så dåligt och
alla pengar går till invandrare.
Min mor är gammal snart 81.Hon får allt hon behöver.
Hemtjänsten,min bror och jag tar hand om henne.Hon har det bra.
Vi har plats till dom som har det svårt.


1 kommentar:

  1. Jag tycker det är fruktansvärt den pojken de ska utvisa som de visade på tv igår tror jag det var eller häromdagen, om han flyttar så dör han o i Sverige får han den vård han behöver, Jag fattar liksom inte varför drar dom in folk, och sen kastar ut de som levt här länge och verkligen behöver hjälp här. Men som sagt Sverige, kommer aldrig bli klok på detta landet o lagar. Min blogg är igång nu med :) ha en bra dag i stormen Sven ;)

    SvaraRadera