tisdag 7 januari 2014

Jag

Vaknade på ren skånska "innan fan fått skorna på sig"
i morse.Lämnade Axel och Zeus sovande.
Tror inte ens att de märkte att jag gick.
Stack iväg till läkaren vid 08.00 skulle vara där 08.30
Efter det var det raka vägen till Wessels som vi gamlingar
fortfarande säger även om det bytt namn många gånger sedan
det hette Wessels.
Jag är gammal nuuuuu,det märks på många sätt.
Men vad fan jag fyller 56 i April känns som jag har rätt 
att vara gammal och kalla mig det :)
Träffade en av mina äldsta vänner där.(Alltså en av dem jag
känt längst)Hon är ju liksom inte skitgammal om man säger så.
Men av vårt samtal att döma är det kört för oss,det var inte sånt
man pratar om i sin ungdoms fagraste vår,hahaha
Det hände dessutom lite oväntade saker.
Jaja jag säger då det,livet känns bra ibland.
Gammal eller inte :)
Besattheten är borta och vi har blivit mogna äldre människor.
Hur och när hände det.
Någonstans på vägen tydligen.
                                          Dagens frukost
                                          Dagens Carina
                                         
                                          "Wessels"


2 kommentarer:

  1. Men du måste ha fel på din kamera. Mina speglar visar ju aldrig de biffiga armarna med de extra kilona. hahaha

    SvaraRadera
  2. Min kamera är inte vänlig,suddar inte mina rynkor heller :)

    SvaraRadera