måndag 6 april 2015

Lärde mig nått nytt :)

Som jag egentligen redan borde visst.
Men man blir blind på gammla dar tydligen.
Mobilen ringde från whatsapp.
Jag har aldrig sett någon lur där har bara använt den till
att skriva.
Men gissa om jag blev glad när Sam upplyste mig om 
att det funkar även att ringa därifrån.
Så när jag väl tittade efter såg jag att där var en lur i hörnet.
Prata gratis till Barcelona i över en halvtimme,
det passar mig alldeles utmärkt.
Det är dyrt på vanlig mobiltaxa.
Ända haken var att ljudet var så bra att det kändes som om man var där,
i samma rum som Sam fröken K och fröken H.
Och då saknar man dom lite extra.
Men det låter som om dom har det bra.
Jag längtar faktiskt väldigt mycket efter att träffa dom alla fyra.
Ja,fyra! Sam fröken K,fröken H och Mr D :)
Det tycks redan vara bestämt att jag ska åka till Barcelona och
laga korv stroganoff.
Av alla rätter i denna värld ska det oftast vara korv stroganoff.
Vilken tur att det inte var ratatouille på önskelistan :)
Är det bara för att jag inte gillar den rätten (korv stroganoff)som mina barn älskar den??
Så jag får packa ner en falukorv i väskan.(för det finns tydligen inte i spanien),
enligt säkra källor hahaha.
Det finns säkert men det heter troligtvis något annat.
Mallorca korv som dom säljer i Barcelona heter ju definitivt inte
Mallorca korv den heter sobrasada och jag älskar den.
Nu blev det mycket korvar här.

I morgon ska jag passa Olivia.
Det ser jag fram emot.
Inte anledningen till att jag ska passa henne,
Den anledningen kunde man varit utan.
I morgon begravs hennes lillasyster.
Det känns inte alls bra.
Det är sånnt ingen förälder ska behöva vara med om.
Men nu är det som det är.
Och min lilla "Oliv" ska vara hos mig.
Ha det bra mina vänner.
Ni andra ha det som ni vill.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar