söndag 5 april 2015

Måndag igen meeen nej.

Jag tog fel !!
Var helt övertygad om att det var måndag 
när jag vaknade.
Tills jag började läsa nyheterna och det stod
Söndagen den 5 april.
Illa, när man inte kommer ihåg vilken dag det är.
Vädret är fint men det har jag ingen nytta av,
jag har nämligen varit ute och rest en massa i dag.
På google earth :)
Jag fastnade där av någon anledning.
Kanske för att jag inte hade installerat det på den nya
datan och fick för mig att göra det.
Sedan var det kört.
Många platser,många minnen.
Många gator jag har promenerat på,
med människor jag tyckt om.
Jag hade nästan glömt hur många platser jag varit på.
I Danmark har jag bott på två ställe.
Belgien två.
Tyskland en liten stund på ett ställe.
Pakistan ett helt år på samma ställe,
Mallorca där skulle jag åldras men det sket sig :(
Hur många människor jag träffat.
Och hur mycket de betydde för mig där och då.
Och hur länge vi hade kontakt med varandra efteråt.
Det var länge!
Får mig att inse att livet är kort.
Och dom jag inte har kontakt med längre är faktiskt döda nu.
Men jag lever.
Jag kan ju lugnt påstå att det känns inte bra.
Jo, att jag lever är bra men inte att andra är borta.
Jag tänker inte på detta varje dag.
Men när jag gör det känner jag en stor saknad.
En saknad för dom som verkligen funnits här och gjort
en skillnad i mitt liv.
Det dom har lärt mig på vägen.
Och dom har lärt mig mycket om mig själv och om livet.
Jag kommer alltid att uppskatta det.
Och hoppas att jag gjort skillnad i någons liv.
Det vet jag att jag har :)

Men sedan måste jag även tillägga att jag har träffat andra
på min väg.
Egoister som bara tänkt på sig själv.
Jag har lärt mig av dom också.
Det var nog det som var meningen.

Ha det gott mina vänner,ni andra,ni vet själv.

                                                :/





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar