tisdag 23 januari 2018

Cesar Millan

I dag när jag skrollade på fb råkade jag se att Cesar Millan kommer till Sverige.
Som den kommetarälskare  jag är så var jag ju tvungen att kolla vad folk hade att säga.
Det var en del positivt men wow övervägande negativt där jag läste.
Jag har läst om detta tidigare men varje gång jag frågar om vart personen fått detta ifrån,
skicka mig en länk så har det inte kommit något.Jag bad faktiskt bara om en länk men det blev väldigt tyst.
För ett par år sedan uttryckte en "släkting" till mig att han plågade sina hundar till lydnad.
Och jag tyckte till vederbörande tänk om tänk rätt.
Men det är svårt att övertyga människor som är negativa och tror på allt som skrivs utan att kolla upp det.
Källkritik vore bra om folk använde lite mer.
Jag har inte kollat vad som skrivs för Cesar Millan är ju för mig den bästa.
Men jag måste tydligen börja göra det.
För att veta vad folk pratar om.
Jag läste i dag att han använder Stackel, Elhalsband, nedtryckning, och kickningar i revbenen.
Tillåt mig tvivla.

I går gjorde jag som jag sa att jag skulle göra forska lite.
Jag lade frågor på min fb fick ett svar!

Men så frågade jag fler som inte var på fb.

Mina frågor var

Nr 1 Varför köpte du en hund i stället för att adoptera?

Nr 2 var köpte du din hund?

Nr 3 Vet du vart man adopterar en hund?

Nr 4 Skulle du kunna tänka dig att skänka 50/100 kronor till en fadderhund?

Nr 5 Skulle du kunna tänka dig att adoptera en hund?


Svaren lät så här.
Person nr 1 Jag tog över mina föräldras hund.
Jag vet inte vart man  adopterar en hund.
Nej jag skulle aldrig skänka pengar.
Nej jag skulle aldrig adoptera.

Person nr två.
För att jag kände en person som hade valpar.
Mina två andra köpte jag på blocket.

Ja jag vet var man adopterar hundar.

Ja jag skulle gärna vara fadder till en hund om jag visste att pengarna gick till den hunden.
ja jag skulle kunna tänka mig att adoptera en hund.

Person nr 3
Jag har själv en omplaceringshund.
Jag vet var man adopterar hundar.
Jag skulle kunna tänka mig att ha en fadderhund.


Och som vanligt slutar jag så här,gå in och titta på vad jag pratar om här https://jahiradogproject.com/hundar-till-adoption-available-dogs-2/
https://www.facebook.com/search/top/?q=dogs%20of%20pegasus
Vill du hjälpa till så swichar du hit 0737138241
Lite kan bli mycket till slut :)

Ha en bra fördomsfri dag.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar