onsdag 3 januari 2018

Oboy vilket vackert väder :)

Eller not !!!!
Det var mörkt när jag somnade vilket det ju brukar vara .
Men det var lika mörkt när jag vaknade .
Det regnar,det blåser och det är bara en sånn där dag jag inte vill gå ut .
Naturligtvis har jag varit ute med Lotus som icke är sammarbetsvillig i regnväder .
Han ligger och sover som en stock .
Och jag går här fram och tillbaka och försöker hitta något att ta mig för .
Dammsög och tvättade golven i går .
Jag kunde ju ta tag i vardagsrummet i dag men det känns inte som det är rätt dag för det .

Lite senare ska jag ta mig en runda till kyrkogården .
Modern skulle ha fyllt år i dag så jag ska tända ett ljus i regnet tänkte jag .
Jag vaknade kl 05 i morse och tyckte att jag hörde hennes röst .
Kan ju vara inbillning eller så kanske det var hon som ville påminna mig om att det är hennes födelsedag i dag .
Vilket jag redan visste ändå .

Det är konstigt det där med födelsedagar .
Vissa sitter fastpräntade i minnet för evigt.
Fast de sedan länge är döda så tänker jag i alla fall alltid på dom just den dagen de fyller år.
Även om de egentligen inte fyller år längre,eller gör de det ?
Jag vet inte .







2 kommentarer:

  1. Inget kul väder att ge sig till kyrkogården i. Men modern blev säkert jätteglad ... på sitt eget lilla vis. :D
    Milou är likadan som Lotus när det gäller regnväder. Hur kul blir inte det på en skala för dig sen när Milou skall vara där?
    Tänk dig ... REGN, Lotus och Milou på en och samma skala. Hua.

    SvaraRadera
  2. Ingen fara han kan man ju bara ta under armen och gå.

    SvaraRadera