tisdag 16 april 2019

Jag pallar ingenting.

Och det har jag inte gjort på ett tag.
Har bara gått med hundarna sedan gått och lagt mig tills nästa hundrunda.
I dag kom jag på varför jag är så trött deprimerad och har megaångest varje dag.
Det är vår!
Och jag blir deprimerad varje vår.
Borde kanske ha vant mig vid det här laget men icke.
Dessutom har jag pollenalergi så jag blir överkänslig för allting.
Minsta lilla skitsak känns som att gå i en uppförsbacke i ösregn.
Bara tanken på att komma upp i  dushen känns som att bestiga ett berg.
Säkert inget kul att läsa om.
Men ganska skönt att skriva om det.

Det finns dock trevliga saker också.
Mina två vänner ska bli farmödrar i Oktober och de är jättelyckliga över det.
Skulle inte bli förvånad om det sker på samma dag.
Dock tänker jag på lilla Pernilla hon är verkligen liten.
Och vad har hon i sin mage?
                                          Jo inte bara en utan två bebisar som går under
                                          arbetsnamnen Piff och Puff.
Ska bli kul att få veta vad det blir för kön på alla tre.
Och det är störtskönt att se Carinas och Mayas lyckliga miner.

Dessutom när man nu ska se det positiva i livet så har jag varit rökfri i tvåmånader.
Det trodde jag aldrig men så är det.
Det var allt för i dag.
Ha det gott mina vänner ni andra ha det som ni vill.

2 kommentarer:

  1. Bra kämpat med rökningen. Jag visste väl att du skulle klara det. Och Piff och Puff tackar också ... för den härliga beskrivningen. hahaha

    SvaraRadera