måndag 5 oktober 2015

I dag tog jag mig i kragen.

och började städa.
Inget jag gillar alls men det var väldigt nödvändigt.
Jag blev klar med badrummet i går.
Så i dag var det vardagsrummets tur.
Mina ungars väskor med grejor har stått där i flera år för
det är det ända stället dom fått plats på.
Men har det inte blivit använt på ett par år så kan jag lika bra kasta
det för där bör ju inte vara något dom saknar.
Hör ni det ni två som läser min blogg?
I dag åker det ut.
Så ni kan fylla på när ni behagar.
Jag kommer ihåg när jag själv var yngre då gick jag alltid upp
till modern och öste in mina "viktiga" saker i hennes skåp.
Hon hade aldrig något emot det för hon som jag bodde ensam i en trea.
Men sedan när hon dog och allting skulle tömmas,
Stod jag där och tänkte VAD F.N VAR DET JAG TYCKTE VAR SÅ VIKTIGT MED JUST DESSA SAKERNA!!!!!
Det var inget viktigt alls.

Jag öppnade för någon månad sedan mitt hörnskåp.
(skåpet som mina ungar alltid kallat för "Mammas hemliga skåp").
Och hittade  brev som jag typ fått från 1970 och framåt tills den tid
då vi introducerade datorn hemma hos oss.
Det var MÅNGA kan jag säga.
Och gamla dagböcker som jag skrivit i varje dag i många år.
När jag började läsa brev och böcker kom jag på att DETTA är ingen information
mina ungar behöver veta den dagen jag"sätter tofflorna".
Jag var typ vild en stund i mitt liv och satte allt på pränt.
Undrar hur jag tänkte där.
Så det var bara att sätta igång att riva.
Jag vet inte hur många stora högar det blev.
Men nu är det mesta borta.
Ha det gott mina vänner.
Och ni andra ja ni vet själv.
                                                          Good Night

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar