torsdag 5 november 2015

Ibland

Känns livet bara jobbigt.
Som just nu.
Inte på grund av vad som händer mig.
Men andra i min omgivning.
Jag blir bara irriterad för att jag inte kan göra något åt det.
Jag kan inte klampa in i vuxna människors liv.
Óch tycka och tänka.
Men jag önskar att jag kunde det.
Som jag sagt tidigare förvånar mig mänskligheten mycket.
Hela min värld är full av WHAT!!! Och AHAAA upplevelser.
Jag är numera glad att vara i den ålder jag är.
Jag hade aldrig velat vara ung i dag.
Jag skulle aldrig orka leva i ett förhållande med alla problem det innebär i dagens
läge.
Att ha full koll på någon annan har aldrig intresserat mig.
Jag har suttit här vid mitt köksbord och bara lyssnat.
Och inte fattat någonting.
För i mitt liv är det och har alltid varit så,
att man kan inte äga varandra.
Ömsesidig tillit och respekt är för mig det som får ett förhållande att
fungera.
Men det var nog på min tid det :)
Så funkar det tydligen inte i dag.

Nu drar jag på semester en vecka med Mr J
Det ska bli skönt att ladda batterierna.
Tycker både han och jag.
Och vi har ingen intention att äga varandra.

Ha det gott mina vänner ni andra vet själv.



1 kommentar:

  1. Jag kunde inte skrivit det bättre själv. Sååå sant så. Och ja, jag känner samma ... är också glad att jag slipper allt det idag. :)

    SvaraRadera