torsdag 29 november 2018

Hejsan svejsan i mörkret.

I dag är en viktig dag.
Så jag måste börja så här.



 
 
 
I dag fyller nämligen Carina år.
Vi har känt varandra i trettio år typ.
Och varje år har jag fått skriva upp eller fråga henne är det nu den 19:de eller den 29:de du fyller år.
Carina,så kul vi har haft genom åren.
Så mycket skit vi har hittat på.
Nu är vi gamla tanter men ok du är ju tre år yngre än mig.
Vilket påpekas ibland hahahah.
När vi var yngre och bodde ihop satt vi ofta och pratade dygnet runt i ditt lila kök.
Och folk undrade vad sjutton vi pratade om.

Kommer du ihåg när jag åkte till Marocco jag var där i två veckor efter en vecka längtade jag efter dig så jag ville bara åka hem.
Eller när jag åkte till Pakistan det blev dyra telefonräkningar och massor av brev.
Jag minns inte vart jag var när jag fick ett brev från dig med avsändare Den ruttna högen. :) ;)

Charlie din dobberman som trodde att han var en tax.
Han kunde inte gå över en sladd på golvet för det var ju jättefarligt.
Och han var en knähund.
Det var ganska svårt att ha en dobberman i knät när man satt på en köksstol .
Tur att du hade bekvämma stolar.
Nackdelen med Charlie var att han tog så stor plats så du och jag knappt kunde se varandra.
Jag saknar "taxen" som blev rädd för sig själv när han skällde.
Och folk var jätterädda för honom när vi var ute.
Minns du hur bra han tyckte att han kunde sjunga varje gång vi sjöng så stämmde han in.
Men jag vill ju mer kalla det för yla :)
Minns du vår kompis som gillade fåglar.Och alla hans fåglar tog livet av sig.
Antingen hängde dom sig eller dränkte sig haaahahahahaha.
Som sagt så mycket kul vi har haft bla i din gamla vita Saab.
Men visst har vi bråkat också.
Men av det finns det bara en sak jag verkligen ångrar.Men det går vi inte in på här.

Tänk när du hade ditt första barn i magen.
Han gick under namnet Volta och Affe och jag led under förlossningen.
Men du gillade lustgasen liiite för mycket å du brydde dig inte om oss.

Och våra jäkla kattor,Felix fick sitt namn efter en ketchup flaska i kylen.
Och Ica efter en Ica flagga utanför vårt fönster.

Har vi någon gång varit riktigt normala undrar jag.
Hmmm dont think soooo.

I dag är det din dag.
Och jag ville bara säga att jag älskar dig.
Men det blev visst mycket mer.
Ha det gott min vän och den största diplomat som finns.
Lööööööv u.






1 kommentar:

  1. Sitter här med ett stooooort smile åt alla minnen. Och den videon ... det är en av mina favoritvideos. Så galet vad många år som passerat, och ändå känner jag mig inte ett dugg äldre är 25 (så länge jag sitter pall på en stol hehe)

    SvaraRadera