måndag 25 november 2013

I dag har det varit kallt.

sa kvinnan som aldrig fryser,nämligen jag!
Tiden har gått med vindens hastighet.
Tyckte inte att det var längesedan jag vaknade.
Men det är redan mörkt igen.
Vi har varit på bouppdelning i dag.Nadim och jag följde med Stina.
Det var skönt att komma hemifrån ett tag.Även om anledningen kanske inte
var den trevligaste.
Nu är det nästan klart i alla fall.
Vi var på banken och betalde Lennarts skulder.
Så nu är det bara att vänta på bouppdelningspapperna sedan har jag gjort
allt jag skulle för min morbror och hans fru.
Jag fick också veta när jag kom hem att min moder varit ute och rört på sig.
Det gjorde mig glad.
Det känns som ett steg i rätt riktning.
När hon sen sa att i morgon när det ska handlas vill hon följa med :)
Kändes det som om det kanske håller på att vända nu.
Jag håller tummar och tår för att så ska vara fallet.
                                          Som sagt det var kallt i dag.

Jag stod och dreglade över detta en stund            

Där jag bor har vi inga sånna affärer                  





Nu sitter jag hemma och tar mig en Åbro i ett Åbroglas ;)


1 kommentar:

  1. Då har du haft mycket att göra,bra att din moder vill röra på sig,hon har kanske förstått
    att du inte springer efter sin pipa ;-)

    SvaraRadera