torsdag 21 november 2013

Vilken vecka det har varit.

Det jag har hört mest av allt denna vecka är min moders röst.
Från tidig morgontimma till sen kväll och även natt.
Det är säkert svårt att bli gammal.(jag vet inte,känner mig inte gammal än).
Men det ska inte behöva vara så svårt som det är för henne.
Hon har ju oss,min bror och mig.
Men det hjälper inte.
Vi har fixat hemtjänst o larm till henne.
Och jag måste ge en stor eloge till hemtjänsten allting gick på två dagar sen var det klart.
Jag är imponerad.
Men nu sitter jag här och undrar varför vi höll på med detta,för hon avbeställer hjälpen
och ska aldrig använda larmet säger hon.
Hon anser att jag ska vara hennes hemhjälp och att jag ska ta hand om henne.
Vi pratar om detta varje dag.
Nästa dag har hon glömt det igen.
Vi börjar om från början varje morgon och när kvällen kommer har hon glömt.
Jag kan vara där fem gånger om dagen men hon minns bara den sista gången såg mig.
Min mor har alltid tittat på tv,men inte nu.Det är inte bra för hennes huvud påstår hon.
Hon har alltid lyssnat på radio.Men inte nu för då kan hon bli yr,enligt henne.
Så hon har valt att tillbringa sina dagar sittande i en stol.Hur kul är det`?
Men hon är väldigt noga med att få oss att förstå att hon BESTÄMMER vad hon ska göra.
Inte vi.
Just nu känns det väldigt skönt att veta att det finns ett vi,inte bara jag.
Hon har en son jag har en bror och han är med i det här.
Han finns och svarar när man ringer.
Ensam hade jag inte klarat detta.

1 kommentar:

  1. Jag förstår det är inte lätt,det kan tycks att hon burde förstå hur vi har det hon har själva varet 50+

    SvaraRadera