tisdag 5 maj 2015

Synkat?

Det kan man nog säga.
Jag satt o läste en annan blogg i dag.
Och när jag råkade titta neråt så såg jag att,
vi hade samma sjalar.
Även om vi har typ 50 minst per man.
Så just i dag valde vi samma blå.
Visst är den snygg.
Men av alla jag kunde valt i dag valde jag denna.
För att den är skön att ha på sig.
Det tyckte visst även någon annan.
Det är just det som är bra med att ha en bästa vän.
Jag vet hennes smak.
Hon vet min.
Och regniga skitdagar som den här blir vi båda
lite gladare av en ljusblå sjal från Barcelona :)
Vi skulle inte synka var det sagt.
Men sånnt är livet.
C och jag synkar alltid oavsett om vi vill det eller inte.
Och i slutänden känns det rätt skönt att det finns någon som 
gillar samma saker som jag gör.
Och känner mig utan och innan,
som ingen annan gör.
Även om vi inte träffas varje dag så finns vi i varandras liv.
Så kommer det alltid att vara.
Rosa rollatorer på ålderdomshemmet det är vår plan.
Och det finns ingen jag hellre vill vara där med än dig.
Du vet vem du är C.
Mer behöver jag väl inte skriva.
Ha det gott mina vänner,
Ni andra...Ni vet själv.


1 kommentar:

  1. Men åhhhhh, det är för tidigt på morgonen för mig att sitta här och bli helt sentimental och rörd. Men här sitter jag nu klockan 6 på morgonen ... med ett stort smile och ett par våta ögon. Såååå fint skrivet. Och ja, det är ju min plan också, så länge vi väljer en annan färg. :) :) :)

    SvaraRadera