onsdag 5 december 2018

Jag kan inte räkna.

Ägnade en hel dag åt att försöka omvandla gram till dl i form av hundmat.
Det gick inte alls.
Så jag fick ringa till en som kan matte och be om hjälp.
Jag har aldrig fått någon diagnos på det men jag är ganska säker på att jag har dyskalkyli.
Det är tur att man har fingrar att räkna på i smyg men det hjälper ju definitivt inte alltid.
Det är inget jag skäms över det är bara så det är.

Sedan satt jag här och höll på med datan och helt plötsligt fick jag in bilderna från mobilen.
Hur det gick till har jag ingen aning om.
Men det var ju trevligt att det funkade en gång :)
Jag minns första datorn jag hade,jag vågade knappt  röra tangetbordet för jag trodde att datan skulle gå sönder.
Numera trycker jag hej villt men ibland har jag lust att slänga ut den genom fönstret men det vore ju synd på både dator och fönster.
Utvecklingen går snabbt och jag blir lika fövånad varje gång jag ser en liten unge (och då menar jag verkligen liten)sitta med en mobil eller data och ha full koll på vad dom gör.
Dom kan ju allt.
Jag vet inte hur jag skulle gjort om jag haft småbarn i dag?
Allt har ju bra och dåliga sidor.

Jag var precis i affären och där kom jag in i ett samtal om hundnamn.
Är det någon som vet vad Apollo betyder?
Jag vet det nu hahahahah.

Min hund jag hade tidigare hette Zeus.
Kanske att ta i lite för det betyder gudarnas gud och himmelens härskare.
Han levde upp till sitt namn.

Nu är ju jag en sådan person som tycker att namn har stor betydelse.
Så varför heter då Lotus,Lotus.
För att det inte är jag som gett honom det namnet.
Namnet i hans pass är inget han förtjänar.
Jag tycker heller inte att man ska ändra namn på någon.
 Min åsikt alla gör som dom vill.

Tillbaks till foto.
Som sagt jag blev ju glad för nu kan jag lägga in bilder på mina barnbarn.
Men så kom jag ihåg att jag slutade lägga in bilder på dom för ganska längesedan.
På grund av en massa idiotiska kommentarer.
Så det får nog bli allt annat i stället.

                                            Tex mitt köksfönster jätteintressant eller hur?
Man kan ju alltid gnälla om att gardinerna är skitfula om man inte har något annat att göra.
Det bjuder jag på.
Jag är inte så julig av mig.
Jag är så ojulig så att jag inte ens klarade av att hänga upp den här!
Fuuul jobbig stjärna som aldrig kom upp.
Inte köpt av mig kan jag påpeka.
                                              

Suddigt foto.Min stjärna Lotus min finaste spanjor.Jo jag vet man ska ju inte adoptera hundar.
Men JO DET SKA MAN!!!!
Jag avsutar nu så kan vi ta adoptions frågans vara eller inte vara.
När jag har lust med det.

Ha en trevlig kväll mina vänner,ni andra ha det som ni vill.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar