tisdag 18 december 2018

Sherlock och Watson.

Som jag sagt tidigare så tycker jag inte att man ska ändra namn på djur eller människor.
Men just nu tycker jag att hundarna har fel namn,hahaha.
De borde heta Sherlock och Watson.
De har tagit på sig uppdraget att se till att allt är som det ska vara på vår gård.
Jag kan inte minnas att jag bett dom om det.
En håller koll vid sovrumsfönstret och den andra i köket.
Blir det riktigt illa är båda på samma ställe.
Det var riktigt illa i går.
En stor blå sopsäck hade olovligt tagit sig in på gården.
Och dom fick stora problem.
Sopsäcken blåste omkring i godan ro och hade ingen aning om (eftersom den var en sopsäck och dom har inga aningar alls) vilka problem den ställde till i Sherlock och Watsons hjärnor.
Först kollade dom som vanligt på vars ett ställe sedan blev det båda på samma ställe.
Hade de kunnat prata hade det nog låtit så här.

Sherlock -Du Watson vi måste nog kolla upp det här.
Watson - Ja vad är det där????
Sherlock -Ingen aning frågan är vad gör det där på vår gård?
Watson - Hur kom det hit ?????

osv osv
Ibland önskar jag att hundar kunde prata men oftast inte.
Tänk vilka historier de kunde berätta.
Jag har inga hemligheter men tänk om någon frågat min hund vad gjorde din matte i går och han hade svarat hon dansade naken i hallen eller hon satt och fes i soffan hela kvällen.
Det känns inte alls som något jag skulle vilja dela med mig av.
Så det är bäst att dom inte kan prata.
Det finns nog en mening med det :)
Ha det gott mina vänner,ni andra ha det som ni vill.
                                                  

                                                     Sherlock och Watson :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar