måndag 3 december 2018

Malmö börjar bli en märklig stad att leva i.

Läste i dag att en ung man blivit skjuten på Värnhem med fem skott varav tre träffade.
Det var inte så längesedan de sköt rakt in genom ett fönster på andra våningen i huset mitt emot mitt.
Och innan dess blev en ung kille skjuten 500 meter härifrån.
Och innan dess var det två personer som blev skjutna på Nydala mm!!
Ursäkta språket men vad fan är det som händer.
Om jag skrev i ett tidigare inlägg så har det gått så långt att man inte ens tänker på om det var  en raket eller pistolskott.

Över till något annat.
Gissa vad?
Hundar så  klart.
Vi hade en liten pratstund på hundrastgården om munkorgar och retriverkoppel.
Jag hade en gång en hund som använde munkorg och retriver koppel.
Det gällde inte hundarna som var på rastgården vi pratade om.
Utan andra hundägare som man träffar på.

Det brukar låta så här.
-Om din hund drar så du inte kan hålla  den knappt varför använder du inte retriver koppel då
 det är mycket lättare att hålla den då.
-Nej för det gör ont på min hund.
-Det gör det ju dock inte du får mycket mer kontroll över hunden.
-Nej jag kommer inte att använda den sortens koppel.
-ok det är ditt val.

Till saken hör att jag älskar retiverkoppel.
Men lyssnar folk på råd?
Nopp.
Jo faktiskt en som hade ett jäkla besvär med sin hund.
Han fick låna mitt koppel ett tag sedan gick han och köpte ett eget.
Och tackade mig om och om igen.
För han sa att hans hund går jättefint nu drar inte ett dugg.

Varför har folk så svårt för sånna koppel de är ju jättebra.

Så kommer vi till munkorg.
Oj Oj Oj !!!!

När jag var i Barcelona med Lotus hade han munkorg för det är lag på att de ska ha det på alla offentliga transportmedel.
Och inte fasen led han av det.
Dock var det ju märkligt att man inte får åka buss med hund  överhuvudtaget.
Jag kan ju tycka att här i Sverige har man konstig syn på munkorgar och koppel.
Helst ska kopplet vara så långt det bara går.
Och även om hunden är vrålilsken så ska dom inte ha mukorg för då mår hunden jättedåligt och ser farlig ut.
Men om hunden är farlig borde den ju ha munkorg kan jag tycka.
Då blir man ju lugnare på sina promenader.
Men i stället för munkorg så får hunden en smäll eller spark var hundstackaren inte aggresiv tidigare så blir den ju det.
Dessutom blir de rädda och rädda hundar är defenitivt inget bra.
Och jag blir äckligt irriterad.
Varför slår man och sparkar på en hund????

                                                 Så här ser ett retriverkoppel ut.
Det var allt jag hade att säga just nu.
Ha det gott mina vänner ni andra ha det som som ni vill.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar