fredag 18 januari 2019

Snö

Tack för det.
Jag älskar ju snö men jag vill gärna att den ska ligga kvar.
Som det är nu så är det vinter ena dagen och vår nästa.
osv,osv.

                                                  Så här ser det ut från mitt
                                                  fönster i dag

Det var jättekallt när vi var på morgonrunda.
Men det var ändå skönt tyckte jag och Lotus.
Polux däremot gnällde hela tiden
Han är otrolig den hunden,han gillar inte regn,inte när det blåser,råkar
han trampa i en vattenpöl får han spel.
Flygplan blir han irriterad på helikoptrar är han rädd för.
Lotus däremot älskar att stå och titta på flygplan.
Han kan stå och glo på dom hur länge som helst.
I går kväll när vi var ute såg jag hur Polux tuggade på något (vilket han nästan helt slutat med) så jag fick upp käften på honom blixtsnabbt och började rota runt fick ner fingrarna i halsen precis när han skulle svälja och vad får jag tag i ?
Det han tuggade på var en portions snus och jag tänkte nu blir det kris för det är ju jättefarligt för hundar.
Icke,han har en mage av stål.
Det hände absolut ingenting.

I dag ska vi göra något som han inte heller gillar nämligen klippa klor.
Han finner sig i det nu men han måste kvida hela tiden.
Lotus gillar det inte heller men han har insett att det är bara att gå med på det så får man något gott efteråt.
Dessutom så tar det mig fem minuter att klippa klorna på båda två.




Det finns dock en sak Polux gillar BEN!!!
Man ser honom nästan aldrig utan ett ben i munnen han går omkring med dom eller så ligger han och äter på dom.
Och han gillar Lotus.
Där Lotus är där är också Polux.
Lotus är hans stora idol.
Ibland när vi är ute så går Lotus lös och DET gillar inte Polux för då är Lotus för långt borta från honom.
Då är det inte kvid för då är det ylande.
Hundar är underbara.
Valpar är dock jobbiga tur att de är söta och att valpåldern inte varar för evigt :)


Det blev mycket hundsnack som vanligt.
Ha det gott mina vänner ni andra ha det som ni vill.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar