torsdag 31 december 2015

2015

Då är vi inne på sista dagen av 2015.
Jag ser inte med glädje framemot tolvslaget och det beror enbart på raketerna.
Det har smällt här i ett par veckor nu,varje dag megabomber så billarmen har satt igång.
Jag är inte speciellt rädd för raketer.
Men det är ju en fördel om man hör vad man själv säger när man pratar i mobil t.ex

Dessutom tycker jag synd om alla djur och människor som faktiskt är skiträdda en sån här dag.
Zeus har inte brytt sig så mycket hittills.
Men jag vet sedan tidigare år att vid tolvslaget när det brakar loss ordentligt blir
han lite darrig.
Jag vet folk som måste ge sina djur lugnande för de blir så rädda.
Jag undrar varför vissa blir fruktansvärt rädda och vissa inte alls?

Jag lärde mig en gång för länge sedan (av min svägerska i Pakistan) att
sista dagen på året ska man vara glad hela dagen.
Man ska skratta MYCKET :)
För då blir hela följande år glatt och trevligt.
Så jag ska göra det i dag.
Jag vet dock inte riktigt vad jag ska skratta åt men tack o lov så finns ju Youtube.
Där hittas det säkert något.

Så vad tyckte jag om 2015?
Det var definitivt ett år som var bättre än det tre tidigare.
Lite smågrejor fanns det väl som inte var toppen.
Men det kan jag leva med.
Har jag lärt mig något?
Inte mycket.
Kanske några saker dock.
Som att man inte ska snubbla över hundben med ett ölglas i handen och tappa det över datorn.
För då dör den,datorn alltså.
Att man inte ska köpa skor utan att prova dom först.
Det kan nämligen visa sig att dom är för små.
Att man verkligen känner av sin ålder när man åker utomlands och måste gå i trappor
som är högre än ett berg.
Annars har jag inte lärt mig ett skit som jag inte redan visste innan.

Jag blev dessutom väldigt glad i går när tre olika personer ringde och ville att jag
skulle komma och fira nyår hos dom.
Att dom tänkte på mig gjorde mig varm i hjärtat.
Men tyvärr blir det inte så.
Det känns inte som en hit att gå bort och sitta där med snörvel och hosta.

Så jag tar och håller mig hemma med Zeus.
(som det känns nu i alla fall vem vet med mig kan saker och ting alltid förändras)

Jag önskar mina vänner ett gott slut och ett gott nytt år.
Ni andra ja ni vet själv.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar