söndag 13 december 2015

Så det kan bli.

Somnade i går långt innan jag skulle bara för att
vakna typ vid 23-tiden.
Min inre klocka är inställd på Zeus tid.
Den funkar inte helt bra,för vår sista runda brukar bli vid 22.
Jag lyckades missa grannens "kom nu" skrik.
Sista rundan tar jag och Zeus alltid med Malte malteser och hans matte.
Jag kände mig helt kass,ont i halsen,örat o hostig och frysig.
Skulle ju bara slänga mig under täcket en stund för att bli varm.
Det sket sig uppenbarligen för jag somnade som sagt.
Men jag vaknade ju,gick ut med hunden och somnade igen.
Bara för att vakna i morse och må ännu mer skit.
Samma procedur,upp,ut med hunden och dyk under täcket igen.
Jag blev ju sjuk direkt när jag kom hem från Barcelona.
Det trodde jag hade med väderväxlingarna att göra.
Jag brukar inte ofta bli sjuk.
Mina vänner brukar alltid klaga på att jag har fönsterna öppna.
Och jag brukar alltid säga man blir inte sjuk av kyla.
Man blir sjuk av baciller.
Då hade jag glömt att jag hela mitt liv alltid fått öroninflammation och halsfluss,
mellan November och Februari.
De senaste 10 åren har det dock inte hänt varje år.
Men nu är det tid igen.
Örat spränger,halsen gör ont och jag har säkert två graders feber.
Två graders feber räcker för att jag ska vara döende.
Min normala kroppstemperatur är typ 36 grader.(Ja jag vet jag har alltid varit en kall person)
Har jag 37,5 eller 38 så kan jag knappt resa mig ur sängen.
Inte för att jag och febertermometern har en bra relation.
Jag äger ingen.
Men min moder kollade ofta när jag var barn och hon tyckte jag var gnällig för jag hade ju "ingen feber".
Man lär sig dock med åren hur man själv funkar.
Och just nu sitter jag här och fryser häcken av mig.
Så jag har feber.
När jag var ute med Zeus i morse hällde jag i mig två värktabletter.
Sedan mådde jag bra en stund.
Nu går jag o lägger mig igen.
Ha det gott mina vänner.
Ni andra ni vet själv.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar