fredag 4 september 2015

Avsaknaden av medmänsklighet...

det var vad jag skrev om igår.
Jag hade bestämt mig för att inte mer skriva om politik
eller allt annat som händer i vår värld.
Och det var ett tag sedan jag gjorde det.
Men i går fick jag nog och var tvungen att sätta ord på mina känslor.
Allting kändes bara helt j...a hopplöst.

Men efter några timmar såg jag vad som började hända.
Och jag måste erkänna att tårar trillade på min kind.
Inte av sorg men av lättnad.
Det finns medmänsklighet.
Hoppet är inte ute för människosläktet.

Det har startats insamlingar.
Tyskland kommer att ta emot 800000 flyktingar.
Italien,Frankrike och Tyskland har inlett diskusioner om lösningar
på det som händer nu.
Man har bett USA om hjälp.
Deras svar vi vill inte ta emot muslimer.
De är potentiella terrorister.
8 av 28 länder tar emot 75% av alla flyktingar.

Det som gläder mig är att Tyskland och Österike numera har en sida på
internet där man erbjuder sig att ta in dessa flyktingar i sina hem.
Och nästa land i ordningen som snart kommer att börja med det är Holland.

Det finns lösningar på allt.
Då frågar ni er om jag skulle ta in en flykting i mitt hem.
Ja,det skulle jag vilken minut som helst.

Det finns mycket mer jag skulle kunna skriva om det här.
Men det tänker jag inte göra i dag.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar