fredag 11 september 2015

Kanske ett missförstånd eller kanske inte.

Det har varit mycket disskusioner på fb.
Jag har blandat mig i några.
Okunskap föder rädsla.
Och många är rädda just nu.
För vad?
Att islam ska ta över Europa.
Är det logiskt?

Var finns källkritiken?

Vissa personer tror att när jag skriver något så vill jag starta bråk.
Det är så långt ifrån verkligheten man kan komma.
Alla människor har rätt till en åsikt.
Så även jag.
Eller?
Jag kommer aldrig att vika från det jag tycker är rätt.
Att det sedan inte stämmer med vad andra anser är rätt stör inte mig.
Eller jo, kanske lite för jag kommer aldrig att förstå det.
Men jag måste säga detta.
Att ha en åsikt är mycket bättre än att säga jag vet inte vad jag tycker.
De senaste veckorna har jag sett vilka vänner jag har.
Det finns dom vars största intresse är att lägga upp bilder på sig själv.
Eller bilder från sidor de inte kollat upp.
Det är tydligen viktigast i deras lilla värld.
Sedan finns det dom som tar reda på hur det vekligen är.
De som kämpar trots att dom blir påhoppade.
Oftast är det ungdomar, det finns många ungdomar i mitt liv.
Jag beundrar er för att ni har en åsikt och vågar uttrycka den.
Mitt hopp i dag står till generationen efter mig.
Ni påminner mig om mig själv på 70-talet.
Det fanns mycket att kämpa för då.
Och jag var en av dom där ute i demonstrationerna med Jonas i
barnvagnen:)
Världen har förändrats sedan mina dagar.
Den har blivit mycket värre.
Jag är så stolt över er som kommer nu och vågar säga vad ni tycker.
Tack för i dag slut för i dag.

                                                         Good night.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar