fredag 25 september 2015

Jag kom just hem...

Efter en låååång promenad med den här mannen.
Vädret är underbart,
Solen skiner och det är krispigt i luften.
Vi hade långa samtal jag och Zeus om pinnar och diverse andra saker.
Kan ju tyckas löjligt att prata med en hund.
Men jag är övertygad att även om han inte vet vad jag säger så vet han vad jag känner.

För några dagar sedan pratade jag med Cissi om hur jag ska klara mig den dagen Zeus inte finns mer.
Hon sa - Jag köper en ny hund till dig.
Tanken var god men en ny hund är ju inte Zeus.
Hon är en underbar människa och har en stor plats i mitt hjärta.
Zeus fyller snart sex år.
Felice´ blev bara nio år gammal
han kan ju leva tills han blir tolv typ.
Om något skulle hända honom så kan jag lova att det går inte att ersätta honom.
Jag älskar den hunden lika mycket som jag älskade hans mamma Felice´.
Även om det var fyra år sedan jag avlivade henne och i sin tysta kommunikation sa hon till
mig. -Jag vill inte mer nu hjälp mig att avsluta.
Det var det värsta jag någonsinn gjort,men jag vet att det var det hon ville.
Hon hade ont kunde knappt gå.
Hon var den finaste hund jag någonsinn träffat.
Men bör tilläggas att hon var en riktig dramaqueen.(om det stavas så)

                                          Felice´
Zeus i all sin prakt han är en vacker hund även
om vissa tycker han är helt blåst.Han håller på
att lära sig gå lös nu,Det tog ju bara sex år :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det var dagens historia och kontentan av detta är
att hunden är människans bästa vän!
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar