måndag 9 november 2015

Good morning.

Så konstigt det kändes att vakna i dag.
Ingen Zeus kom och hälsade mig god morgon.
Han har det trevligt med sin syster i Skurup.
Varje gång jag lämnar honom där så syns det hur glada
han och Zingi  är att träffa varandra.
Och nu ska han vara där en hel vecka igen.

För om en timme sticker jag till min kära dotter och hennes
flickvän.
Det ska bli så nice både att träffa dom och att få befinna mig i
min favoritstad här på jorden i en hel vecka.
Jag har varit i många vackra städer genom åren,
men Barcelona har en speciell plats i mitt hjärta.
Och det även långt innan Sam flyttade dit.

Första gången jag var där kom jag hem och sa till Sam,
-Du bara måste åka till Barcelona en gång i ditt liv för
du kommer att älska den staden.
Hennes svar var -Vadå då?Varför skulle det vara bättre där än
någon annan stans?
Kolla vad som hände!
Nu bor hon där permanent och har både jobb och lägenhet.
Vilket ju helt egoistiskt bara är bra för mig.
Jag behöver nämligen inte ta in på hotell.

Så om några timmar sätter vi våra fötter på Katalansk mark.
Det är mellan 17-20 grader varmt där nu.
Och det är precis den temperatur jag älskar.
Över tjugo så lider jag av värmen och svettas hela tiden.

Eftersom jag varit där ett antal gånger nu så vet jag var allt finns.
Och känner mig hemma där.
Klarar till och med metron utan större problem.
Vilket för mig verkade omöjligt första gången.

En människa som jag är oerhört tacksam mot är min guddotter,
för det var hon som fick mig att åka dit första gången.
Tack Arzu.

Ha det gott mina vänner.
Vi ses om en vecka.
Ni andra ha det som ni vill.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar