lördag 28 november 2015

Alltsåååå varför????

Är jag uppe kl sju?
Jag har redan diskat och plockat undan.
Så nu vet jag inte vad jag ska göra.

Jag vaknade av att jag hade väldigt ont i ryggen.
Vet inte om det beror på sängen eller åldern.
Säkerligen båda.

Jag har varit uppe hos grannen och lämnat överbliven köttgryta
från igår.
Hon såg svimfärdig ut när hon öppnade dörren och undrade varför
jag var uppe vid denna tiden.
Och det kom från en människa som är uppe halvfem varje morgon,
även om hon inte behöver det.

Jag har ju ingen moder längre men jag tycks ha fått en ny.
Och jag uppskattar det.
Hon påminner mig om allt jag inte behöver påminnas om.

Våra diskussioner brukar gå så här.
Hon-Har du julstädat?
Jag-Nopp.
Hon-Varför inte det då?
Jag-Men jag har inte lust.
Hon-Vadå inte lust?Du måste ju tvätta fönster, och hänga upp julgardiner och stjärna,
Jag -Varför det då.
Hon -Men Pia det hör julen till.Kolla alla fönster de är pyntade men inte ditt.
Jag -Men jag trivs ju med det.
Hon slutar alltid med samma mening -Pia du är inte klok.

Som sagt det tog inte många veckor efter modern dog.
Jag upptäckte att jag hade fått en ny som tänkte på mitt välbefinnande.
Kollade så jag åt varje dag.
Kramade mig när jag var ledsen.

Vi är väldigt lika varandra till sättet.
Kan ju bero på att vi är oxar båda två.
Tempramentet  flödar i bland från båda håll.
Men det brukar alltid gå över fort.

Men du ska veta att jag uppskattar att du finns.
För du har ett hjärta av guld.

Ha en bra dag mina vänner.
Ni andra ni vet själv.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar