lördag 21 november 2015

När folk åker på semester

Brukar de  komma hem med souvenirer.
Men det gör inte jag.
När vi kom hem och jag började packa om  mina grejor,
eftersom vi bara hade en resväska.
Då sa Mr Js mamma -Va?Hade du hushållspapper med dig dit?
Jag -Nej jag köpte det där för det var snyggt.
Hon såg förvånad ut!
Jag köper alltid en massa grejor som ingen annan köper.
Som typ hushållspapper och soppåsar.
Soppåsarna i Barcelona luktar nämligen lavendel och har band.
Ser ungefär ut som gamla tiders gympapåsar.
Och jag vill ju att mina sopor ska lukta gott :)
Även om folk tycker att det är lite märkligt.
Dessutom älskar jag fula strumpor.
Jag äger bara fula strumpor.
Här kostar dom 70 spänn paret.
I Barcelona typ 10 spänn.
Det är skillnad det så jag var tvungen att fylla på lagret.
Min dotter-Alltså behöver du fler strumpor?
Jag-Ja alltid.Det är varmt här men inte hemma.
Hon-Men du har ju massor och alla ser lika j....a ut.
         du kunde inte tänka dig att köpa några som ser lite mer normala ut.
Jag-Nopp det ska vara prickar o blommor på mina.
Dessutom ger jag alltid mina ungar neonfärgade strumpor i julklapp.
Dom ser inte alltid glada ut men dom använder dom i alla fall.
Det kanske är "undantagsstrumpor" :)
Jag har retat mig på en annan bloggares fula skavda termokopp ett tag nu.
Så jag köpte en ny till henne och naturligtvis ett par strumpor.
Så nu kan hon hålla både kaffet och fötterna varma :)
Ha det gott mina vänner.
Ni andra ni vet själv.

                                              Hushållspapper och lavendel soppåsar.


Märkliga strumpor

                                          Huvudvärkstabletter och ögondroppar.


                                          Termomugg o strumpor


 


1 kommentar:

  1. Hahaha. Jag ser fram mot att hämta min nya mugg. Den ser riktigt snygg ut. :)

    SvaraRadera