fredag 27 november 2015

Nu är det snart jul igen.

Och som jag skrivit många gånger klarar jag mig utan den.
Jag har aldrig gillat julen.
Men har firat den för modern och barnens skull på
senare år.
Men nu finns ingen moder kvar och barnen har egna familjer.
Så jag känner att jag kanske borde få slippa nu.
Jag har inte ens lust att hänga upp julgardiner eller stjärnor.
Kommer inte att göra det heller.
Känns mer som jag borde dra mot sydligare nejder alldeles ensam.
Funderar starkt på det faktiskt.
Och då tänker jag inte på Barcelona.
Jag är trött på våra kalkoner och alla pepparkakor.
För några dagar sedan pratade jag med en ung man som sa till mig.
-Är du medveten om att det är första gången på fem år vi inte firar jul tillsammans
det känns inte bra,
Jag-Vadå vad menar du?
Han-Detta är första gången "The Khan klan"inte firar jul tillsammans.Och det blir svårt.
Jag-Nej jag har inte tänkt på det.
Han-Tänk på det då.
Jag-Ja jag har tänkt på det nu.Och nu skiter jag i att fira jul.
Han-Jag med.
Livet förändras.
Vi med det.
Det är inget man kan göra åt.

                                Halva the Khan klan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar