måndag 17 augusti 2015

I går kväll

Fick jag för mig att jag skulle gå och
lägga mig tidigt.
Så jag landade i sängen redan kl 22.30.
Det stora misstaget för en peson med sömnproblem,
var att jag satte på radion.
Och där sommarpratade Ulla Skog.
Alla i min ålder vet säkert vem hon är.
Det var bara att inse att jag var tvumgen att
lyssna på henne.
Jag tror hon pratade i en halvtimme om gamla fönster.
Det låter inte så kul kan jag tänka.
Men det var det.
Så i stället för att somna blev jag bara piggare.
Hon är riktigt rolig.
Följden av det hela blev att när hon slutade prata hade
hon piggat upp mig så jag kunde inte sova alls.
Att hon sedan var tvungen att spela den kassa gamla slagdängan
jag vill vara din Margareta gjorde inte saken bättre.
Jag har aldrig gillat den låten.
Men den sätter sig.
Den sitter fast i mitt huvud som någon sorts bakgrundsmusik även nu
när jag skriver hör jag den jäkla Margareta.
Och det får mig då helt osökt att undra HUR F.N kommer man på en sånn text???
Kommer man bara på ett namn?
Typ i dag ska jag skriva en låt om hmmm,
vad ska vi ta jooo vi tar Magareta.
Och vad rimmar på det,
Jo känslor så heta.
Vilket geni.
Undrar hur lång tid det tog att skriva den?
Säkerligen mindre än vad det tar för mig att blogga.
Och det går ändå ganska fort.

Det var dagens lilla tanke från mig.
Ha det gott mina vänner osv.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar