torsdag 31 juli 2014

Dagens tankar.

En hel dag har jag tillbringat med Carina.
Den flög iväg för vi kom in på att prata minnen.
Det är en aldrig sinande källa att ösa ur.
Vi har ju så många.
Och ju mer vi pratar desto fler kommer upp till ytan.
Minnen både av kärlek,glädje och sorg har vi delat.

Nu när jag sitter här med Zeus min ständige följeslagare.
Tänker jag på mycket av det vi pratat om.
Jag skulle vilja ha en spåkula men inte vilken som helst,
utan en som kunde visa mig det förflutna.
Jag skulle nämligen vilja veta hur det hade blivit om jag och
andra människor hade valt andra vägar än de vi valde.
Hur hade vi levt nu då?
Hade vissa av oss kanske rent av varit lyckligare??
Det får man ju aldrig veta eftersom det inte finns sådana spåkulor :(
Men hoppet kanske inte är ute (för min sonson ska bli uppfinnare så
han kanske kan hjälpa sin gamla farmor)

Vi var stundom tre stundom fler när vi var ute på våra missions.
En sommar hade vi bestämt oss för att besöka så många 
kyrkogårdar i Skåne som vi kunde hinna med.
Det blev en del.
Kanske inte låter så roligt men tro mig vi hade jättekul.

Vi var i Helsingör och drack öl,Helsingborg och lyssnade på musik.
Skagen och åt fisk,Grenå och campade.
Allinge på Bornholm och hyrde stugor.
Tyringe och kollade vår gamla stuga.

När vi inte var ute var vi hemma och hade lika kul där.
När vi inte gjorde det så var vi på vår pub El Torero.
Det hände alltid något.
Visst kom vi ihop oss ibland men det ordnade för det mesta 
upp sig ganska snabbt.

Sedan hände det något och vi gick skilda vägar.
För att återförenas tio år senare.
Numera har vi dock inte lika mycket energi.
Och tyvärr har fyra lämnat detta jordelivet.
De kommer alltid att vara saknade.

Men av oss som är kvar är jag övertygad om att
vi har ett band som aldrig kommer att brytas.
För det kan inte brytas av människohand.
Många har försökt och det finns säkert dom som kommer
att fortsätta....Utan att lyckas.

Ibland är det ju faktiskt så att det man ser på utsidan,
inte alltid stämmer överens med vad en människa tänker och
känner på insidan.
Fysisk närvaro behöver inte vara det samma som psykisk närvaro.
Ett hjärta kan befinna sig på en helt annan plats än där kroppen är.
Man kan aldrig äga någon.
Det är min åsikt.
Det finns säkert dom som inte håller med ;)












1 kommentar:

  1. Superbra låt.
    Och jag fick ju världens flashback. :) Det är inte utan att jag saknar vissa episoder där ett tag. hahaha

    SvaraRadera