torsdag 12 februari 2015

Farmen

Jag har väntat och längtat efter ny säsong av Farmen.
Och tyckte det var toppen när det började igen.
Har sett alla säsonger.
Retat mig på vissa personer,gillat andra.
Det är ett spel så det får man ta.
Jag har dock aldrig hatat någon.
Det gör jag nu,så till den grad att jag faktiskt pratar med 
teven och funderar på att sluta titta på programmet.
Denna elaka,mobbande kärring stör mig så mycket att
jag önskat att jag sökt dit bara för att få säga vad jag tycker
om henne.
Hon är riktigt hemsk.
Ett av hennes yttrande är -jag gillar inte fula människor,
så jag vill inte vara nära dom.
För jag har adhd och jag reagerar på ett annat sätt än alla andra.
För sån är jag och jag bryr mig inte om vad andra tycker
jag tänker inte ändra mig.
Att mobba folk är inte ok!!!
Att skylla det man gör på adhd är inte ok.
Det får alla andra personer med adhd att framstå som idioter.

Dom är inte idioter.
Två av de personer som står mitt hjärta närmast har adhd.
Och för min del anser jag att de både känner och tänker mer
än de flesta andra människor jag mött.
Dom är känsligare och tar åt sig mer.
Jag har aldrig uppfattat dom som mobbare.
Snarare mobbade.
Jag har gråtit många tårar över hur missförstådda de har varit.
Och hur missförstådda de kommer att bli som vuxna försöker 
jag låta bli att tänka på.
För det gör ont ända in i hjärteroten.

Och den jävla tönten på farmen gör ingens liv lättare.

Ha det gott mina vänner.
Ni andra ha det som ni vill.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar