lördag 7 februari 2015

Life is a roller coaster :/

Det går upp och det går ner.
Jag hade varit ganska nöjd om det bara gick
rakt fram i en stilla lunk.
Men det är för mycket att begära ett liv utan 
turbulens.
Man måste väl åka neråt för att uppskatta när det 
går uppåt igen.
Det är vad jag har hört i alla fall.
Och det stämmer säkert.

Just nu längtar jag efter värme!
JAPP ni läste rätt.
Jag har aldrig frusit så mycket som jag gjort denna vinter.
För att se det positivt,så är vi säkert på väg mot varmare tider.
Det kan ju inte vara så här kallt länge till,eller hur?

Någon sa till mig i går att det är åldern som gör att man fryser.
Ju äldre man är desto mer fryser man.
Hmmm,kändes ju inte så kul.
Snarare som om jag har ett väldigt kyligt liv framför mig ;)

Snart åker dottern till varmare nejder och vad jag önskar 
att jag kunde lagt mig i hennes väska och följt med.
Men det hade blivit för mycket övervikt på väskan.
Tråkigt nog :)
För det är redan 15 grader i Barcelona.

Tiden går fort och meningen är ju att jag ska fira min 
födelsedag där.
Lite mer än två månader till så är även jag i Barcelona och 
köper min frukost på La boqueria.
Gissa om jag ser framemot det???

                                          Foto från förra gången jag köpte min frukost 
                                          på La Boqueria.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar