torsdag 5 februari 2015

Varför får man prata om vissa saker

men inte om vissa.
Jag läste en blogg i dag som fick mig att fundera på det.
Varför är klimakteriet något man inte ska prata om?
Varför ska man skämmas över sina svallningar?
Och tro mig det svallar av och till från tårna till
hårbotten.
Att mensen upphör och att man inte kan få barn längre.
Det känns faktiskt bara bra när det är färdigt.
Under tiden det pågår känns det dock bara skit.
Jag kom in i klimakteriet när jag var 43 år gammal.
Jag svettades mer eller mindre hela tiden.
I dag när jag är 56 är det lugnt.
Ingen mens längre.
Inga svettningar.
Jag kan aldrig mer bli gravid.
Detta är ett ämne som alltid varit tabubelagt.
Konstigt.
Jag undrar fortfarande varför.
Jag känner mig inte som mindre kvinna för att jag inte
längre kan bli gravid.
Jag känner mig snarare som en friare kvinna :)

1 kommentar:

  1. Så skönt att läsa att det faktiskt tar slut med svallningarna en dag. Som jag längtar. hahaha

    SvaraRadera