måndag 2 februari 2015

Min dotter.

Hon är det bästa jag vet.
Jobbig har hon varit men hon blir bara
bättre och bättre för varje år som går.

Så när hon berättade för mig att hon sökt jobb utomlands
tänkte jag först,men OJ,men NEJ.
Och som alla mammor gör,hur ska detta gå?
Hur ska hon klara sig?
Det finns så mycket faror som lurar där ute!!!
(Men det sa jag inte till henne)

Sedan kom jag på att det är faktiskt Sam det gäller.
Hon klarar sig.
Hon klarar det mesta.
Hon har rätt inställning och kan ta hand om sig själv.
Det har jag inte minsta tvivel om.

Så i slutet av februari flyttar hon till BARCELONA!!
Världens finaste stad.
Och helt egoistiskt sett,
min dotter i min favoritstad,
det innebär att du får dras med mig Sam,
 jag kommer inte att lämna dig ifred :)

Men allvarligt talat,
jag är så stolt över dig.
Att du följer DINA drömmar oavsett vad det än gäller.
Du inte bara följer dom,
du förverkligar dom.
Och då menar jag i allt inte bara i jobbet.
Jag är ditt största fan och kommer alltid att vara.


                                          Sam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar