måndag 23 februari 2015

Separationsångest

Det liksom bara flög på i eftermiddags.
Insåg så där bara helt plötsligt att om ett 
par dagar drar dottra min iväg.
Ok, Barcelona är inte långt borta ( i normala fall)
Just nu känns det väääldigt långt.
Men sånt är livet.
Barn blir vuxna och drar iväg på sina egna äventyr.
Jag har alltid kört med en rad ur en låt av Afzelius.
Nämligen "Jag vill ha barn som en gång kan berätta vad
man skriver på sydfranska dass"
Jag får ändra det nu till spanska dass.
Vem vet det kanske står mycket intressantare saker på
spanska dass än på franska :)
Känner mig som en riktig mesig morsa just nu.
Och jag kom på att det är första gången på 21 år jag 
inte kommer att vara med henne på hennes födelsedag.
Det brukar ju vara jag som drar iväg på mina äventyr.
Nu är det ombytta roller.
Sådan mor,sådan dotter ;)
Så är det Sam.
Även om du påstår att du inte läser min blogg så vet jag att
du gör det ibland.
Jag kommer att sakna dig jättemycket.
Men nu börjar ditt äventyr.
Och jag är så stolt över dig.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar