måndag 2 februari 2015

Men hallåå

Nu är det kallt så jag fryser häcken  av mig
Du Gud jag blir inte alls klok på dig.
Har du svårt att bestämma dig?
Vet du i vilket land jag lever?
Skitkallt och 1 cm snö???
Skojar du med mig?
Till och med hunden ser förvirrad ut.
Så här kan vi inte ha det.
Det fattar du väl?
Antingen mycket snö och kallt.
Eller ingen snö alls och varmt.
Det borde väl du om någon veta.
Jag tycker du har varit rätt taskig på sistone.
Skärp dig nu och ge mig ett väder jag kan leva med.
Varmt eller kallt ?
Bestäm dig och sluta reta mig.
Jag vill inte halka runt i 1 cm snö..
Nu tycker jag bara att du är taskig.
För det är väl du som bestämmer vädret,eller??


                                         Min hund är inte religiös.Han bara gillar inte
                                          detta.Tycker du att han ser lycklig ut GUD??

2 kommentarer:

  1. Jag håller fullständigt med dig om att han får bestämma sig hur han ska ha det...

    SvaraRadera
  2. Vad bra att någon håller med mig

    SvaraRadera