torsdag 12 juni 2014

I dag har vi gjort det vi skulle göra.

Det kommer att bli fint.
Och jag var inte ensam hade min kära broder vid min sida.
Som jag sagt tidigare så har vi haft två föräldrar.

Nu har vi inga,
Nu är det bara vi kvar,
Jag uppskattar alla som vill komma till moderns begravning.
Tackar er från djupet av mitt hjärta.
Och jag skäms för de gånger jag har tyckt att  hon var så jobbig
och var skittrött på henne.
Jag har förstått nu att man faktiskt bara har en mor och en far.
Och när de är borta saknar man dem.Och samtidigt inser man att nu 
är det vi som står på tur.
Hon får med sig sin kudde och sin älskade filt så hon kan vila skönt.
Detta är vad vi bestämde oss för.




6 kommentarer:

  1. Fin kista. Det kommer att bli en jättefin begravning. :)
    Skönt att du och din bror har varandra i alla fall.

    SvaraRadera
  2. Detta är bara början du ska få se sen vilka fina blommor vi köpt

    SvaraRadera
  3. På den sista bilden med blommorna kommer det att sitta två vita band med guldtext där det står Pia o Mats.Risken är att alla kommer att tro att modern är dansk för vi vill hålla det till vitt o rött.

    SvaraRadera
  4. Och tro aldrig någonsin att jag kommer att glömma att du och jag höll henne i vars en hand när hon tog sitt sista andetag <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet. Man får alltid ett speciellt band då. Jag är glad att jag kunde finnas där för dig och modern ... och kommer alltid att finnas där när ni behöver. :)

      Radera
  5. Fint, hon har det säkert bra i himlen hos sin bror och din far och hos Mike, och sina föräldrar <3 Nu kan de dansa bland alla änglar och springa barfota i gräset :)
    / Linda.

    SvaraRadera