lördag 21 juni 2014

Var precis ute sista rundan med Zeus.

Nu ska vi sova för i natt.
Men innan dess när jag låg i sängen och filosoferade
över gamla sånger.
Kom jag på hur mycket fadern sjöng för oss.
Alltid sjöng han och den första låt jag lärde mig
var havsörnavalsen av och med Evert Taube.
Det var tydligen väldigt imponerande för det påminde alltid mig
min far om.
Och ja det var det nog om jag kunde den när jag var två år gammal.
Så är jag böjd att vara imponerad av mig själv.
Men jag kunde ju prata vid ett års ålder och har även minnen från
den åldern så inget är omöjligt :)

Men jag har aldrig kommit ihåg några sånger som min mor sjungit 
för det var alltid fadern som stod för musikaliteten i vår familj.
Dock kom jag på tre i dag varav jag bara kan hitta en.
God natt till er alla där ute nu ska jag sova igen.
                                          Det kanske var så :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar