torsdag 26 juni 2014

Nu är det över.

Modern blev begravd i dag.
En dag som jag med stor bävan väntat på.
Med stor bävan av många olika anledningar.
Bland annat var jag rädd för att det inte skulle
bli så fint som jag ville.
Eller att det skulle bli något fel med musiken.
Och en massa annat.

Men jag hade inte behövt oroa mig.
Det blev precis som det var tänkt,kanske till och med
bättre.
(Som min son sa -I dag gjorde mormor något som ingen utom 
hon kunde ha lyckats med.
Hon samlade alla dessa människor under ett och samma tak)

Och det gjorde hon.Hoppas hon satt på ett moln och tittade ner på
oss och log.
Här fanns personer som inte träffats på många år.
Här fanns folk som avskyr varandra.
Men alla var de där av samma anledning nämligen för 
att ta ett sista farväl av min moder.
Och jag är innerligt tacksam för det.
Tack alla ni som var där.
Tack för alla vackra blommor.

Ett speciellt tack vill jag ge till Pia som var en 
av moderns äldsta vänner.
Det var viktigt för mig att hon var där.
Och det var viktigt för modern också det vet jag.






2 kommentarer:

  1. Så fint <3 må hon vila i frid, kram Linda.

    SvaraRadera
  2. Det var en jättefin begravning. Tror att modern satt där uppe och var stolt över vad ni åstadkommit. :)

    SvaraRadera