onsdag 28 januari 2015

Det tog mig en vecka.

Att få en tid på vårdcentralen.
Bara för att jag inte skulle ha en akuttid .
Det är ju ändå ganska bra att veta att om man
är akut sjuk så tar det inte lika lång tid :)

Undrar hur det känns att jobba där.
Där är alltid jättemycket folk.
Och inte nog med det,alla är sjuka o sura,
eftersom det är en vårdcentral hahahaha.
Där fick jag till det :)

Även jag var riktigt sur när jag väl kom fram i går.
När jag började ringa hade plats 20 i kön.
Oj tänkte jag glatt överraskad, då blir det inte så lång tid att vänta.
Och det gick snabbt.
Jag kom till plats nr 2.
Och vad hände då tror ni??
JAG BLEV BORTKOPPLAD!!!!!

Bara att börja om igen.
Då hade jag plats nr 40 i kön.
Och samma pigga människa påminde mig säkert
40 gånger om att "du har plats nr 40 i kön"
sedan säger hon som alltid -tack för att du väntar.
Ja,det var ju inte som om jag hade något större val.
Man kan ju knappast skrika till en telefonsvarare,
Men du din piggelin Jag VILL INTE VÄNTA.

När jag sedan kom fram fick jag en tid till den 19 februari.
Som sagt de har inte bråttom där inne.
Stackars människa som svarade och fick höra vad jag tyckte om dom.
Men ja ja nu har jag fått en tid i alla fall.

Om det inte hade varit för att mobiler är så dyra hade nog
min rätt lätt kunnat åka in i närmsta vägg.

Ha det gott mina vänner och ni andra ha det som ni vill.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar