onsdag 18 mars 2015

Är det inte så

att med vänlighet och sympati kommer man längst?
Eller är det jag som har helt fel för mig?
Jag har nog aldrig hatat någon.
Jag har tyckt väldigt illa om vissa människor.
Det gör jag även nu.
Men hat förtär ens inre och det har jag ingen,
tid till att ägna mig åt.
Varför överhuvudtaget bry sig om vad de personer 
gör som inte finns med i ens liv längre.
Jag förstår inte.
Och kommer aldrig att göra det.
Att bara vara elak förstår jag inte heller.
Mår man själv bättre av det?
I dont think so.
Men det kanske är så att genom att skita ner andra,
så slipper man se hur man själv är och vad man själv gjort,
eller troligtvis att man vet vad man borde ha gjort men aldrig
gjorde.
Alla gör vi fel ibland,ingen är perfekt.
Men livet ska framåt så länge man lever.
Inte bakåt.
Om det gläder någon att sitta och kasta skit på mig.
Var så god och fortsätt med det.
Det stör mig inte speciellt mycket,
det bara förvånar mig.
Som jag sagt tidigare så är detta MIN blogg.
Här skriver jag vad JAG vill,
jag brukar inte skriva något kränkande i alla fall inte
medvetet.
Men sedan tolkar ju folk vad jag skriver på sitt eget sätt.
Det kan jag inte göra något åt.
Om jag har åsikter om något nämner jag inga namn.
Jag nämner bara namn och lägger upp bilder på de som har tillåtit mig att göra det.
Det finns dom som läser vad jag skriver och tar åt sig direkt.
När jag i själva verket inte ens haft personen i tankarna när
jag skrev mitt inlägg.
Sedan finns det annat jag skriver som är direkt riktat till en specifik person.
Men det är nog egentligen bara jag och den personen som vet vem det är.
Så hade det förblivit om jag inte hade publicerat kommentarerna
som ploppar in.
Nu är ju ganska många övertygade om vem det är.
Människan i fråga skriver anonymt och det är bara onödigt.
Eftersom jag bara har känt en människa i hela mitt liv
som använder ett sådant vokabulär.
Visst har jag fått en massa obehagliga kommentarer som jag inte lagt ut.
Från människor som jag inte har den minsta respekt för.
Men ett + får jag ju ge dom oavsett vad jag tycker om dom.
Dom kan nämligen stava rätt.
Och dom kan uttrycka sig.

Att skicka hot till mig på fb under sitt eget namn känns inte riktigt noga 
genomtänkt.
Jag vet inte om man tänkt på att när kommentarer väl blir publicerade,
då ligger dom där och hela världen kan läsa.

Ja det blev lång det här.
Men det är vad jag tänkt på i dag.

Ha det gott mina vänner.
Ni andra ha det som ni vill.


                                          Skål,en Åbro är alltid god.






2 kommentarer:

  1. Han inser väl ej att man kan få fängelse för hot till och med böter.
    Och det värsta av allt är att han gör bort sig och sig själv besviken för allt hot påverkar han själv tills slut. Hoppas han e klok nog att förstå vem han utsätter mest. / Linda

    SvaraRadera