lördag 14 mars 2015

En promenad.

Tog jag denna vackra men blåsiga Söndag.
Ooops.
Var det någon som reagerade?
I min värld var det nämligen Lördag i går.
När jag sedan hör dom säga på radio att 
det är lördagen den 14 i dag,
kom jag på att det var endast i min värld det 
var lördag i går.

Blommorna har börjat komma upp och
jag har redan hört koltrasten.
Vilken för övrigt är min favoritfågel.
Det får mig att tänka på modern.
Hon älskade också koltrastens sång.
Till slut blev hennes hörsel så dålig att hon
inte kunde höra den längre.
Dom brukade alltid sitta på gatlyktan utan för 
hennes hus och sjunga.

Kreativ som jag är gick jag ut och spelade in deras 
sång på min mobil.
Skruvade upp den på högsta volym och sedan 
kunde hon höra koltrasten sjunga precis när hon ville,
Vi skrattade åt det många gånger och hon sa alltid,
-Du är inte klok,var får du allt ifrån?
Ja vad ska man säga?Har man problem får man ju hitta
en lösning,eller hur?
Och jag har kommit på en massa lösningar genom åren,hahahaha

Ha det gott mina vänner.
Ni andra ha det som ni vill.



3 kommentarer:

  1. Ska du börja jobba, en lösning,,,kolla hjärnkontoret,och röven ,så sitt skador
    inte kommer,eller ,jag skall hänga ut din blogg på Offentliga platser,,så kanske du
    får in en slant,,på besöken,,socialfall ,som andvänder ,skattebetalarnas pengar
    .Fråga din socilsekreterare ,,om du får lov att resa,,det finns visa regler,som Svenska
    medborgare bör följa,,det ka sluta illa, om du håller på så här

    SvaraRadera
  2. Jag har lite svårt för att förstå vad denna kommentaren hade med mitt inlägg att göra.
    Både mitt "hjärnkontor" och min "röv" som du så vackert uttrycker det mår alldeles utmärkt för tillfället.
    Du får mer än gärna hänga ut min blogg precis vart du vill.Om du tittar noga på bloggen så finns det inga annonser,alltså tjänar jag inga pengar på den.
    Du tycks ha hängt upp dig på socialfall och skattebetalare.
    Var glad i stället att du då inte tillhör dom.
    Jag vet precis vilka regler som gäller för svenska medborgare.
    Vad det är du anser kan sluta illa har jag dock ingen aning om.
    Är det som vanligt ett hot,eller?
    Som jag sagt tidigare gillar jag inte att lägga upp dina kommentarer.Att jag lagt upp dom nu beror bara på att jag ska kunna bemöta det du säger.
    Ha det gott,sluta hata ägna dig åt trevligare saker.

    SvaraRadera
  3. Varför klagar du på Pia? Du betalar inte ens underhåll och kommer väl aldrig att göra.
    Och du sticker till ett annat land bara för slippa men du kanske vet den dagen du flyttar hit igen så har du kronofogden på dig. Underhåll betalar man i 20 år så länge barnet studerar så jag ska se till så hon skaffar sig en bra utbildning o studerar hela livet. Sluta hacka på min släkt. / Linda

    SvaraRadera