måndag 29 december 2014

ÅNGEST.

I min julklapp Sims 4 :)
Det är mycket lättare att leva livet i Sims än i 
verkligheten.
Isolationen är numera total.
Jag och mitt sims.
Det är det ända som räknas just nu.
För jag har haft så mycket ångest inför julen.
Jag har haft ångest i flera månader.
Jag vill inte gå utanför mina dörrar.
Men jag måste för att jag har en hund att gå ut med.
Jag har också en stor jacka med stor huva,
så jag behöver inte se någon och dom  kan inte se mig.
Det är vad jag inbillar mig i alla fall.
Att ha ett hjärta som slår i hundratrettio dygnet runt.
Och allvarligt tro att nu dör jag snart.
Det måste man ha varit med om för att förstå.
Minsta lilla sak som andra tycker är en "piece of cake"
är inte alls det för mig.
För mig är det jobbigt att bara andas.
Men man måste andas för att leva,
För mig är det jävligt jobbigt att bara finnas till.
Min ångest bestämmer över mig.
Det är absolut inte så jag vill leva.
Men det är så jag lever.

Andra tycker att jag tar åt mig av bagateller,
för mig är inget bagateller just nu.
Har man ångest handlar allt bara om att överleva.
Har man aldrig haft ångest så ska man inte uttala sig.
För då vet man inte hur det är att vara jag :(




1 kommentar:

  1. precis :) Dom som inte vet de har inte upplevt livet :) kram

    SvaraRadera