onsdag 10 december 2014

Som den anglofil jag är...

blev jag ju väldigt glad över att upptäcka att en ny
engelsk serie börjat på tv.
Typiskt att den ska vara i tre delar.
Jag hade velat se allt som en långfilm i stället.
Just den här som heter När döden kom till Pemberly är 
skriven av Pd James och den verkar bra.
Min favorit är dock Catherine Cookson.
Jag tror att jag sett allt man kan se av henne och 
det är mycket!
Jag gillar allt i dom här filmerna språket kläderna
och  naturen. 
Men o andra sidan sett så gillar jag nutiden också.
Har sett fler avsnitt av midsomer murders  än vad som gått på
svensk tv.
Inspector Morse,A touch of Frost och Inpector Lynley.
You name it I've seen it :)
Tyvärr är vissa så gamla nu att de slutat spelas in.
Men bra var dom och Youtube finns så ibland kör jag alla avsnitt 
och säsonger igen.

Avsnitt 2 på lördag :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar