fredag 19 december 2014

Jag skulle ju sluta uttala mig.....

Det gick inte så bra.
Även om jag skulle sluta läsa nyheter så har jag ju fb.
Funderar på om jag ska avsluta mitt konto där.
Men jag följer ju vissa personer som är väldigt engagerade 
i politik.
Det ger mig hopp och jag behöver hopp.
När jag ser att det som folk är mest engagerade i dag är
huruvida Kalle Anka ska få vara kvar på julafton.
Vem bryr sig om Kalle Anka???
Jag läste i en kommentar att våra gamla kommer att vrida sig i 
sina gravar om han inte finns kvar.
Tror inte det.
Han kom till Sverige 1960 jag tror inte de gamla bryr sig.
Inte heller ungarna.
Och om dom skulle bry sig,gråta och be så finns det dvd filmer.
Sätt på en sådan.
Och julen är fixad.
Källkritik är önskad innan man tycker något.
Men jag förstår att allt man läser på fb är "sant" det är det alltid :(
Det man läser om Sd är också alltid sant.
Stackars alla Sd:are som alla klagar på.
Kanske för att dom är värda att klaga på.
Jag vill inte ha ett sådant parti i mitt land.
Och det förvånar mig att dom finns.
Vad är det som händer här?
Det är så lätt att tycka och tänka när man har tak över
huvudet,mat,och en skön säng att sova i.
Jag läste även i dag att folk med stolthet skänkte pengar till en svensk  tiggande student.
Samma människor som tidigare yttrat sig om att man 
borde förbjuda tiggare att befinna sig på våra gator.
Mitt svar på det är det är inte tiggare som ska stoppas!!!
Det är fattigdomen!
Jag kommer att fortsätta göra som jag alltid gjort,
lägga de pengar jag har över till dom.
Skicka era hatkommentarer,de kommer inte att publiceras.
Av den enkla anledningen att jag är riktigt trött på att gå i diskussion
med rasister.
Jag stör er.
Ni är för dumma att störa mig.
Jag bara häpnar över er.
I dag Sverige 2014.
                                          Med stolthet publiceras på fb i dag att man gett 
                                          pengar till henne.
                                          Men i går ville man stoppa alla tiggare.
                                          






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar